Refleksoloji : Ayak üzerindeki refleksoloji tedavisi yüzyıllardan beri süregelmiş olan bir halk tedavisinin zaman içinde kesinlik kazanmış tedavi biçimidir. Sadece organsal, kemiksel ve kassal rahatsızlıkların iyileştirilmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda insandaki duygusal iyileşmeyi de etkiler. Bir bebekten yaşlıya, her yaşa uygundur.

İnsanın organları ve sistemi, ayakta şematik olarak aynı şekilde, küçültülmüş bir oranla yer alır. Tedavi uzmanları, ayak bölgesine özel baskı ve kavrama tekniklerini el ile uygularlar, herhangi bir alet ve başka yardımcı araç kullanılmaz.

Ayağın belirli bölgelerinde özel baskı teknikleri ile ortaya çıkan ağrı, ortopedik ve dokusal problemler kaslardaki gerginlik gibi diğer ağrılardan, noktasal bölgelerde ortaya çıkması ve tedavi sırasında fark edilir şekilde azalması, hatta yok olması nedeniyle ayrılır. Ayak üzerindeki harita, bizi tedavi edilmesi gereken noktalara götüren güvenilir bir rehber gibidir.

Tedavi süresi hastanın yaşına, konumuna ve hatta psikolojik durumuna göre bile değişebilir. Ama genel olarak otistik çocuklar ve spastik çocuklarda ilk altı seansta mutlaka olumlu etkisi görülür.

Ayak refleksoloji terapisinin faydaları:

Omurgadaki, eklemlerdeki ve kaslardaki her türlü ağrı ve hastalıklarda.

Kabızlık, gaz gibi sindirim sistemindeki her türlü akut veya kronik rahatsızlıklarda kullanılır.

Kan dolaşımını ve kan basıncını düzenler.

Uyku problemlerinin tedavisinde kullanılır, uykuyu derinleştirir ve uykusuzluğu azaltır.

Yaklaşık 4.aydan itibaren, doğum öncesinde anne ve çocuğun rahat hissetmesini sağlamıştır.

Refleksoloji ve otizm

Otizm daha çok beyin ve bağırsak yollarına dokunan tıbbi bir durum olduğundan dolayı vücudu zararlı maddelerden arındırma metotları ve hücreleri yenilemeye yönelik çalışmalar olumlu gelişmeler göstermektedir.

Ayrıca yapılan diğer çalışmalar da otizm üzerindeki etkiler şöyle bulunmuştur:

Rigid tepki ve agresifliğin azalması, genel rahatlama ve dinginlik, vücut fonksiyonlarında normalleşme, nörohormon salgılatılmasına bağlı olarak algıda artış, komut alma oranında artış, hiperaktivitenin azalması

Refleksoloj ve serebral palsi.

Terapinin genel amacı kas tonusunu normalleştirmek, gövdede ileri denge reaksiyonlarını geliştirmek ve normal hareket paternlerini fasilite etmektir.Bazı uyarı noktalarından verilen basınç kas iğciğinden kalkan germe refleksini inhibe ederek spastik kas tonusunu azaltır.

Bebek refleksolojisi:

Refleksoloji yeni doğan bebeklerde sağlıklı emosyonel ve nörolojik gelişimlerini sağlamak amacıyla uygulanmaktadır. Yapılan çalışmalar doğum sonrası ilk 3 ay düzenli refleksoloji uygulanan bebeklerin zeka seviyelerinde ve duygusal gelişimlerinde önemli farklılıklar olduğunu göstermektedir.